משימת "רקיע" לחלל

קבוצת קורס הבחירה בפיזיקה של כיתות ג׳-ד׳ עבדה קשה במשך החודשים אחרונים כדי להצליח בארבעת האתגרים של תחרות מיקרו כבידה של קרן רמון. במהלך האתגרים יצרו ילדי זרקור תמונה בהשראת הכוחות הפועלים בחלל, דגם של תחנת החלל הבינלאומית ועוד. הצלחנו להגיע לאתגר האחרון: האתגר היה להציע פעולה לאיתן סטיבה שיבצע כחלק ממשימת רקיע, בזמן שהותו בתחנת החלל. הפעולה צריכה להיות בלי חומרים או חפצים ולהעביר מסר חינוכי, ערכי, חברתי או מדעי שנרצה להעביר לעולם ולילדי ישראל. ילדי זרקור יצרו סרטון בשפת הסימנים ובו מסר של שלום.

”No Dream Is Beyond Reach“

כך נכתב בצמידים שקיבלנו בביקור של קבוצת קורס הבחירה בפיזיקה ואסטרונומיה, ב״מתחם רקיע״ – המקום ממנו מנוהלת משימת רקיע. הייתה זו משימתו של האסטרונאוט הישראלי השני, איתן סטיבה, לתחנת החלל הבינלאומית. למעשה, הוא הישראלי הראשון בתחנה עצמה. קרן רמון מנהלת את המשימה וילדי זרקור זכו בסיור מופלא, מלמד ומעורר השראה. התלמידים.ות קיבלו הצצה לעשייה מדעית מוחשית, מעבר למה שאפשר ללמוד בכיתה או דרך המסכים.
במהלך השבוע, עקבנו אחר הפעילות המדעית והחינוכית של איתן, במהלכה הוא ביצע את האתגר שהציעו תלמידי זרקור והעביר מסר בשפת הסימנים! האתגר שלנו נבחר יחד עם עוד שני בתי ספר בתחרות המיקרו-כבידה, מתוך הצעות של מעל 200 בתי ספר ברחבי הארץ. גאווה!